| Zoek opnieuw

5. Toeslagen Intermediairs

Toeslagen Intermediairs Zorg

Zowel voor wat betreft de aanvraag als de wijziging van een zorgtoeslag zijn intermediairs op basis van het gemiddelde even tevreden als in 2017. Het percentage neutraal tot zeer tevreden is licht gestegen.

Als we de onderliggende aspecten bekijken, dan zien we dat Toeslagen Intermediairs de meeste aspecten ongeveer hetzelfde beoordelen als het afgelopen jaar. De duidelijkheid wordt beter beoordeeld dan de snelheid.

Het aantal waarnemingen over de duidelijkheid van het papieren aanvraagformulier is te klein om conclusies aan te verbinden.

 2017201820172018
Toeslagen intermediairs Zorggemiddelde (5-puntsschaal)gemiddelde (5-puntsschaal)% neutraal tot zeer tevreden% neutraal tot zeer tevreden
Duidelijkheid aanvraagformulier*3,8**3,6**91%**100%**
Duidelijkheid aanvraagprogramma3,9494%99%
Duidelijkheid wijzigingsprogramma3,83,895%94%
Snelheid afhandeling aanvraag3,13,180%79%
Snelheid afhandeling wijziging3,23,285%80%

** zeer kleine basis, resultaten zijn zeer indicatief n<20
Toeslagen Intermediairs Huur

Het oordeel van Toeslagen Intermediairs over het proces rond wijzigingen huurtoeslag is vrijwel gelijk gebleven, zowel het gemiddelde als het percentage neutraal tot zeer tevreden.

Kijkend naar de onderliggende aspecten valt op dat Toeslagen Intermediairs kritischer zijn op de snelheid van afhandeling bij huurtoeslagen dan de duidelijkheid van de programma’s. Zowel het oordeel over de snelheid, als over de duidelijkheid is ongeveer gelijk gebleven. Het aantal waarnemingen over de duidelijkheid van het papieren aanvraagformulier is te klein om conclusies aan te verbinden.

 2017201820172018
Toeslagen intermediairs Huurgemiddelde (5-puntsschaal)gemiddelde (5-puntsschaal)% neutraal tot zeer tevreden% neutraal tot zeer tevreden
Duidelijkheid aanvraagformulier*3,5**3,7*93%**89%*
Duidelijkheid aanvraagprogramma3,83,897%97%
Duidelijkheid wijzigingsprogramma3,73,895%93%
Snelheid afhandeling aanvraag3,13,181%81%
Snelheid afhandeling wijziging3,23,285%83%

** zeer kleine basis, resultaten zijn zeer indicatief n<20
* kleine basis, resultaten zijn indicatief n<50
Toeslagen Intermediairs Kinderopvangtoeslag

De tevredenheid over het proces van de kinderopvangtoeslag is gemiddelde genomen ongeveer gelijk gebleven, zowel wat betreft de aanvraag als wijziging. Het percentage neutraal tot zeer tevreden intermediairs stijgt iets. Ruim driekwart van de intermediairs is neutraal tot zeer tevreden, zowel over het proces rond wijziging als het proces rond aanvraag.

Bij de onderliggende aspecten blijft het oordeel over de duidelijkheid van de programma’s min of meer gelijk. Men is meer tevreden over de duidelijkheid van de programma’s dan over de snelheid van afhandelen. (Het aantal waarnemingen over de duidelijkheid van het papieren aanvraagformulier is te klein om conclusies aan te verbinden).

 2017201820172018
Toeslagen intermediairs Huurgemiddelde (5-puntsschaal)gemiddelde (5-puntsschaal)% neutraal tot zeer tevreden% neutraal tot zeer tevreden
Duidelijkheid aanvraagformulier*3,5**3,7*93%**89%*
Duidelijkheid aanvraagprogramma3,83,897%97%
Duidelijkheid wijzigingsprogramma3,73,895%93%
Snelheid afhandeling aanvraag3,13,181%81%
Snelheid afhandeling wijziging3,23,285%83%

** zeer kleine basis, resultaten zijn zeer indicatief n<20